Un minut de furie îți slăbește sistemul imunitar pentru 4-5 ore.

Un minut de râs îți întărește sistemul imunitar pentru 24 de ore.

Pe cât de cunoscute sunt aceste fapte simple, pe atât sunt de ignorate, în timp ce mediul înconjurător ne condiționează să funcționăm pe stres.

Provocarea reală?

Oamenii nu prea mai râd, în timp ce se înfurie cu prea mare ușurință, iar asta scoate corpul din echilibru.

Mereu sunt întrebată cum de pot fi așa de zen, cum de pot zâmbi atât de mult, cum de reacționez atât de bine, indiferent de ce se întâmplă în jur?

E simplu! Înțeleg ce opțiuni am în orice moment și aleg conștient ce este în favoarea stării mele de bine, în orice moment.

Viața asta este despre cum alegem să ne gestionăm energia.

Acolo unde îți plasezi atenția, îți plasezi și energia.

Provocarea oamenilor care suferă?

Plasează atenția aleatoriu pe orice le iese în cale.

Dacă deschid televizorul și ce văd acolo le scoate corpul din echilibru, îi face să se simtă afectați emoțional într-un mod negativ, se simt diferit, într-un sens negativ, ei ce fac?

Rămân ca niște statui în fața televizorului și lasă ca atenția și implicit, energia lor să fie consumată de știri și evenimente care contribuie la scăderea sistemului lor imunitar.

Știința a demonstrat că stresul este cea mai mare cauză de boli din lume.

Toată gălăgia asta globală, care zice altceva, este doar ca să-ți creeze și mai mult stres și, prin urmare, să-ți dărâme sistemul imunitar.

Partea bună?

Dacă alegi să te educi și să înțelegi cum funcționează corpul tău, alegi și să sortezi conștient oameni, evenimente, știri și gălăgie care-ți afectează starea de bine și sistemul imunitar.

Îți activezi puterea și decizi ce alegi pentru binele tău.

De la Dr. Joe Dispenza am aflat explicația științifică la ceea ce am simțit mereu că e adevărat.

Efectul Placebo este atunci când iei un medicament, te simți bine la scurt timp, iar apoi realizezi că medicamentul care ți-a fost dat, era doar o bomboană de zahăr. Pastila nu a făcut nimic și toată vindecarea a făcut-o, de fapt, mintea ta.

Studiile arată că în peste 50% din cazurile în care se consumă pastile, mintea este cea care contribuie la procesul de vindecare, prin faptul că tu crezi că acea pastilă te va face bine.

Dar azi vreau să-ți vorbesc despre faptul că mintea noastră funcționează în ambele sensuri.

Efectul Placebo – când crezi că o pastilă te face bine, iar mintea ta te vindecă de boala.

Efectul Nocebo – când îți induci probleme de sănătate prin modul în care gândești. Fiecare gând stresant pe care îl gândești, se traduce ca și cum ai lua o pastilă Nocebo.

Mintea ta invită boala, întrucât stresul suprimă sistemul imunitar.

În vremurile pe care le trăim acum, majoritatea oamenilor sunt în probleme financiare, frica indusă prin știri pe toate canalele media posibile, nesiguranța zilei de mâine, joburi care ne sfâșie sufletul și partea creativă, toxicitate din social media, prin urmare, trăiesc într-o stare de stres care pare că nu se termină niciodată și care rezultă în efectul Nocebo.

Starea noastră de bine este o reflecție a modului cum percepem lumea.

Ce mă separă pe mine de o persoană tristă, negativă sau pesimistă?

Modul cum aleg să percep lumea și evenimentele din jur.

Atunci când ajungi să înțelegi cum emoțiile pe care le simțim ne afectează biologia, abia atunci îți vei lua înapoi puterea asupra sănătății tale.

Living in SURVIVAL vs. Living in CREATION - Dr. Joe Dispenza - YouTube

Hai să explorăm diferența dintre a trăi în modul de supraviețuire și a trăi în modul de creare a realității tale.

Nu ești victima vreunei moșteniri genetice sau a mediului tău înconjurător, cum se vrea să crezi.

Ai capacitatea să alegi cum vrei să experimentezi realitatea și să o transformi așa cum îți dorește suflețelul.

Te invit să ai inima deschisă și să-ți iei înapoi puterea asupra sistemului tău imunitar și stării tale de bine.

Știința definește stresul ca fiind o stare de tensiune mentală sau emoțională, rezultat al unor circumstanțe adverse sau solicitante.

Dar cum poate stresul să creeze provocări de sănătate pe termen lung în creierul și corpul nostru?

Stresul este creat, de obicei, când nu putem prezice un rezultat din viitor, când simțim că nu putem controla o situație sau când percepem că există o amenințare sau că ceva va deveni și mai rău în viețile noastre.

Nu putem controla ce se întâmplă în jurul nostru – lumea exterioară- , dar, este oare posibil să controlăm ceea ce se întâmplă în lumea noastră interioară? – gânduri și emoții –

Odată ce ai înțelegerea a ce-ți poate face stresul, am speranța că aceste informații te vor încuraja să faci niște schimbări importante în viața ta.

Există 3 tipuri de stres:

  1. Stres fizic: chestii ca traume, accidente, căzături, lovituri.

  2. Stres chimic: răceală, bacterii, viruși, nivelul de zahăr în sânge, toxine din alimente.

  3. Stres emoțional: tragedii în familie, probleme cu banii, părinți singuri, blocaje în trafic.

Oricare din aceste 3 tipuri de stres, indiferent că e fizic, chimic sau emoțional, îți aruncă creierul și corpul din echilibru.

Răspunsul la stres este ceea ce corpul tău face natural, ca să revină în starea lui naturală.

Când realizăm că există un element de stres, perceput ca o amenințare, corpul nostru activează un sistem nervos primitiv, de luptă sau fugi.

Corpul nostru, ca răspuns la o amenințare percepută, natural, mobilizează o cantitate enormă de energie și resurse ca să fie capabil să răspundă la stresul din mediu înconjurător.

Toate organismele din natură pot tolera stres pe termen scurt.

Fie că e o zebră fugărită de un leu, ori o gașcă de coioți care fugăresc o căprioară, din momentul în care orice organism viu percepe pericolul, activează automat acest sistem de urgență, care vine la pachet cu un fulger de adrenalină și un fulger de energie în creier și corp.

În sistemul de supraviețuire de luptă sau fugi, pupilele ni se dilatează, inima bate mai rapid, respirăm mai intens, pentru că este un timp să fugim, să luptăm sau să ne ascundem.

S-ar putea să-ți placă și:  Nu mai amâna lucrurile. Regula celor 5 secunde

Dacă, să zicem că zebra fuge mai repede decât predatorul ei și se salvează, sistemul de urgență se stinge în aproximativ 30 de minute și corpul revine în echilibru.

După astfel de evenimente stresante, corpul are nevoie de odihnă, ca să revină la normal.

Hai să zicem acum că ești urmărit de Godzilla și sistemul tău primitiv de luptă sau fugi se activează.

E normal, te adaptezi și fugi de predator.

Dar, dacă, să zicem, predatorul te așteaptă undeva, după colțul blocului și te vânează când vrei să ieși la cumpărături?

Într-o astfel de situație răspunsul tău la stres se va extinde.

Dar dacă nu este Godzilla care te așteaptă undeva, după colțul blocului, ci o Morona, un coleg de muncă, poate soacra, poate șeful tău, poate un blocaj în trafic?

Dar dacă situația care generează stres se exinde?

Studiile arată că atunci când sistemul de urgență este pornit și nu îl poți opri, corpul tău se îndreaptă spre îmbolnăvire.

Nici un organism viu nu poate trăi într-o stare de urgență pe o perioadă lungă.

Dacă mobilizezi toate resursele și toată energia interioară pentru o amenințare/un pericol din lumea exterioară, nu mai rămân resurse și energie pentru lumea ta interioară pentru recuperare și reparare.

Pe măsură ce experimentăm mai mult și mai des emoțiile negative și situațiile stresante, pe atât mai mult vom căuta, inconștient, să le consumăm, ca niște dependenți.

Începi să crezi că ai nevoie de job-ul ăla care îți mănâncă energia, ai nevoie de relația aia toxică, ai nevoie de situații stresante ca să simți iar fulgerul ăla de adrenalină din corp, care devine o normă, ceva ce face parte din tine.

Și uite așa devin oamenii dependenți de o viață care nici măcar nu le place.

Avem puterea, ca oameni, să facem gândul să pară mai real decât e.

Oamenii se pot gândi la problemele pe care le au și, doar făcând asta, pot activa răspunsul la stres, modul de urgență de Luptă sau fugi, doar cu puterea gândului.

Și acum știm că aceste chimicale din creier pot cauza dependență.

Prin urmare, dacă poți activa răspunsul la stres doar cu puterea gândului și aceste chimicale pot da dependență, rezultă că poți deveni dependent de gândurile negative.

Este dovedit științific că activarea constantă a hormonilor stresului, pe termen mediu și lung, creează boală.

Este dovedit științific că gândurile tale te pot îmbolnăvi.

Majoritatea bolilor din lume sunt create prin suprimarea sistemului imunitar, ceea ce Dr. Joe Dispenza numește boli mediate de sistemul imunitar.

Absolut orice boală existentă, de la cele mai serioase până la o simplă banală alergie la mâncare, sunt rezultatul unui sistem imunitar compromis.

Și acum, o întrebare de 1000 de puncte?

Dacă gândurile te pot îmbolnăvi, e oare posibil ca gândurile tale să te facă sănătos?

A fost efectuat un studiu pe 170 de persoane, în care, aceste persoane au fost invitate să schimbe emoții ca furie, frustrare, ură, violență, competiție, frică ( acestea sunt toate chimicale derivate din hormonul de stres) cu emoții elevate ca recunoștința, aprecierea, bunătatea, grija, iubirea pentru viață, bucuria de a exista.

Tot ce au avut de făcut a fost să simtă aceste emoții elevate pentru 10 minute, în fiecare zi, pentru o lună întreagă.

După numai 3 zile, când au măsurat valorile hormonului de stres și IGA ( sistemul imunitar), au realizat că sistemul imunitar a primit un boost uriaș +50%, iar nivelul stresului a scăzut cu -16%.

Asta înseamă că atunci când începi să faci o schimbare în modul cum gândești și în modul cum te simți, începi să îți schimbi atitudinea și începi să te conectezi cu inima ta și cu tot mai multe emoții elevate.

Studiile arată că aceste emoții elevate încep atunci să repare și să restaureze sistemul imunitar.

Atunci când stresul este creat, ai sentimentul ăla că pierzi controlul în propria viață, că nu poți prezice un rezultat, ai percepția că ceva sau cineva cauzează situații în viața ta care să te afecteze în rău.

Motivul pentru activăm hormonul stresului este pentru că vrem să ieșim din starea de nesiguranță și să prezicem următorul moment bazat pe informațiile pe care le avem din trecut.

Atunci când oamenii sunt sub stres, tot ce-și doresc este cunoscutul, siguranța, certitudinea unui rezultat.

Ai remarcat că, atunci când ești stresat, te gândești la aceeași problemă fără oprire?

De ce se întâmplă asta?

Pentru că hormonii stresului cauzează ca tu să-ți reduci abilitatea de a vedea imaginea de ansamblu și să-ți focalizezi concentrarea doar pe o singură problemă.

Ce trebuie să faci, ca să ieși repede din starea asta de mini focus pe probleme?

Să-ți mărești puterea de concentrare conștient.

Dacă, în loc să-ți pui toată atenția pe problemă, îți pui toată energia pe tine și pe starea ta de tine, prin, să spunem, o pauză de câteva minute, cu ochii închiși, în care doar respiri, faptul că alegi conștient să stai și doar să respiri va cauza o pauză în procesul de gândire.

Atunci când nu gândești și nu analizezi, nu mai activezi circuitele din creier, care activează stresul în corpul tău.

Concluzia?

Tu ești managerul gândurilor și emoțiilor tale.

Prin urmare, tu ești managerul sistemului tău imunitar, tu ești managerul stării tale de bine.

Întrebarea este…

Alegi conștient să fii un bun manager sau lași la mâna evenimentelor, persoanelor și situațiilor aleatorii acest rol important?

Încearcă asta:

  1. Scrie, în fiecare dimineață, pe o foaie de hârtie, 10 lucruri pentru care ești recunoscător, timp de 30 de zile consecutive.
  2.  Apoi, citește-le cu voce tare, cu mâna pe inimă și simte recunoștința cu adevărat.
  3.  Notează cum te simți la sfârșitul celor 30 de zile și continuă dacă simți beneficiile.

Dacă rezonezi cu mesajul din acest articol, te încurajez să îl share-uiești cu cât mai multă lume.

Avem în interiorul nostru tot ce ne trebuie pentru a prospera în exteriorul nostru.

Provocarea este…

Vei alege conștient să folosești resursele din interiorul tău? 💖

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *