Ziua 2 din 28 Hard Challenge a venit.

Azi m-am trezit fără alarmă la 4 dimi. ( Normal țintesc să mă trezesc la 5, ca să îmi fac în liniște rutina de dimineața).

Cum mă simțeam fresh, am decis să îmi încep rutina de dimineață și să continui cu puțin citit.

Azi am depășit din nou ținta de 1 oră de citit, am citit cu succes peste 2 ore.

Din nou, timpul pe care îl alocam social media pe parcursul zilei, l-am înlocuit cu citit.

Dimi, în bus, în pauzele de recharge și acum înainte de somn.

Îmi place tranziția. Motivația mea să citesc a crescut și mai mult.

Azi, deși e doar ziua 2 de când am renunțat la social media, am simțit o detașare așa de mare, că-mi pare că am renunțat de foarte mult timp.

Hai să vedem cum m-am descurcat cu provocările zilnice:

  1. nu am consumat zahăr. Azi creierașul mi-a jucat ceva feste. Am intrat la supermarket să mai iau niște verdețuri. Cum așteptam cuminte la coada uriașă, am început să mă simt copleșită de mediu înconjurător. Studiile zic că ce ai în jur, aia ești tentat să consumi. Culoarele de produse tentante de lângă caseriile supermarketurilor sunt făcute cu rost. Ghici ce aveam eu în jur pentru 10 minute, până mi-a venit rândul să plătesc? Gogoși, shortbread, pain au chocolat… și o mulțime de alte bombe calorice cu tone de zahăr. Și oameni din rând, care, pe lângă cumpărăturile făcute conștient, adăugau, unul câte unul, niște extra junk food, doar pentru că era disponibilă și se plictiseau la coadă. Primul meu gând? Hmmm, hai să iau și eu niște gogoși. O zi nu are nimic. Pot să nu mănânc zahăr de mâine. Mai rău? Îmi spuneam că rămâne între mine și mine. Ahahaha. E atât de amuzant cum mintea ne joacă feste câteodată. Mi-am amintit de ce vreau să renunț la zahăr și mi-am revenit instant. Consumul de zahăr cauzează n’șpe probleme de sănătate pe termen scurt, mediu și lung. Creieraș afectat, probleme de memorie, deficit de atenție și alte funcții cognitive scăzute sunt doar câteva din rezultatele consumului de zahăr și nu am putut să nu mă întreb dacă de asta tot mă tentez cu zahăr când am decis să renunț la zahăr. Hmmm. Interesant.
  2. m-am antrenat pentru o oră într-un mod diferit și azi. Alergare afară și urcat de scări. Cadou de la univers, am găsit o pietricică pe care scrie – smile -. Aproape de Canary Warf, sunt niște artiști super drăguți care ascund mereu prin diverse locuri astfel de pietricele desenate, ca să aducă un zâmbet. Găsesc cel puțin o altfel de pietricică în fiecare săptămână. Zâmbesc, sunt recunoscătoare pentru noroc și o plasez în alt loc, pentru ca alt norocos să aibă parte de un zâmbet.

  1. am băut 2 l de apă cu ușurință. Mi-am luat o sticlă de 0.5l și mă asigur că o reîncarc și golesc de 4 ori pe zi. Așa mi-e cel mai ușor. Cum afară e frig, am observat că atunci când combin apa caldă cu cea rece, o beau mai cu drag și ușurință.
  2. azi am mâncat raw vegan, dar la modul serios. 3 mese pe zi, salate delicioase și porții sănătoare, cât să compensez și locul din burtică lăsat de singurul avocado consumat cu o zi înainte. Să ne înțelegem, nu urmăresc să slăbesc, să mă înfometez sau ceva. Vreau doar să dezvolt un obicei de a mânca mâncarea care contribuie cel mai mult la sănătatea, energia și vitalitatea mea.
  3. Îmi propusesem să citesc doar o oră, dar, cum îți spuneam, am citit iar două ore. Yuhuu! Semn bun.
  4. Mi-am mai anunțat câțiva prieteni că voi renunța la Whatsapp și că voi utiliza Signal. Până pe 4 Februarie mai urmează. Cu cât se apropie data, cu atât parcă simt că pierd ceva, fix cum a fost cu dezactivatul contului de Facebook. E mișto că devin conștientă că sunt doar niște aplicații și că nu am nici un motiv real să simt asta. Din nou, este semn dat de corpul meu că face detox de la surplusul de dopamină ( am început deja să folosesc din ce în ce mai puțin Whatsapp) și îi este teamă că nu își va mai lua noi porții de dopamină. Cred că e cea mai bună decizie să aleg o aplicație care îmi respectă dreptul la a-mi păstra datele personale safe și care nu consideră datele mele personale ca ceva ce pot comercializa cum fac Facebook și Whatsapp. Aceleași funcții în noua aplicație, voi rămâne conectată cu oamenii importanți din viața mea și privacy, asta e tot ce contează. Timpul nostru e limitat. Privacy și calitate în loc de cantitate când vine vorba de comunicare și orice altceva.
  5. Ca o chestie extra, luna asta mi-am propus să îmi fac un buget zilnic și să plătesc numai cash în fiecare zi. Am început de ieri, iar până acum totul arată impecabil. Cât îmi bugetez, atât cumpăr, nimic mai mult. Plata cu cardul e rapidă și simplă, dar de cele mai multe ori mă face, inconștient, să cumpăr lucruri de care nu am nevoie, doar de dragul de a da tap cu cardul pe un ecran. Cum lockdown-ul este încă on aici și shopping adevărat primim cu porția (magazinele sunt iar închise de peste o lună), când nu sunt restricții, o dată la câteva luni, probabil, asta e modalitate de a simți că se întâmplă “ceva” totuși. Doar că nu mă ajută la nimic să iau chestii pe care nu le folosesc, mai ales pentru că sunt minimalistă și îmi place totul cât mai simplu și basic.
S-ar putea să-ți placă și:  Două hack-uri ca să fii fericit. Fericirea e chiar sub nasul tău

Ca imagine generală, azi am fost iar pe val. Treaba e bună. Hai cu ziua 3.

Raportat cu succes și azi. Ai grijă de tine! Pe mâine. Xoxo ?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *