Câteodată, până și lucrurile care par “rele” pot fi binecuvântări deghizate.

Ieri am ieșit de pe ruta stabilită pentru această provocare și am mâncat pizza și cheescake.

Rezultatul?

Azi m-am simțit mai obosită decât m-am simțit de la începutul provocării, deși mi-am luat porția de somn de 7 ore, cu care funcționez ireproșabil în mod normal. ?

Mereu analizez schimbările în energie și mereu mă întreb un lucru:

  • Ce am schimbat, de mi s-a schimbat energia?

Câteodată e lipsa somnului, alte dăți este volumul de muncă mărit, alteori activitate fizică dusă la extrem.

Răspunsul, de data asta: mâncarea. ?

Așa că, această mică deraiere de la ieri, m-a adus azi pe drumul cel bun și m-a făcut să hotăresc să țin fasting pentru următoarele două zile și să petrec zilnic o oră în aer liber, înconjurată de natură. ?

Ce înseamnă asta?

Pentru următoarele două zile nu voi mânca nimic, voi bea doar apă. ?

În fiecare din cele două zile, voi petrece cel puțin o oră, printre copaci, într-o pădure sau mediu natural. Forest bathing este despre a te conecta cu natura, a deveni cu adevărat prezent și a te deconecta de toată gălăgia care îți poluează gândirea. ?

În aceste două zile, activitatea fizică va fi cât mai pe lento, pentru că nu e recomandat să faci mișcare în fasting. ??‍♀️

Recunosc că, mie îmi place să încerc marea cu degetul în tot ce se zice, așa că, vara trecută, alergam peste 10 km și în ziua doi fără probleme. Mno, corpul are energie oricum. Am remarcat că funcționează exceptional și doar cu apă. Cu toate astea, voi scădea din intensitatea antrenamentelor, așa, de dragul corpului meu. ??

Prin urmare, mâine și poimâine închei cum nu se poate mai bine această provocare, în timp ce neutralizez efectele escapadei culinare de ieri, dând organismului meu ocazia să se detoxifieze și să ia o pauză de la digestia continuă. ?

Fastingul ( a nu mânca nimic) este un obicei sănătos și recomandat chiar și în religie. ( postul negru)

Organismul nostru este mereu în acțiune, iar noi “aruncăm”, câteodată conștient, câteodată inconștient o cantitate mică/mare de alimente, iar el sărăcuțul, procesează, procesează și procesează.

Dar, cum facem curățenia de primăvară în casă, cum ne spalăm mașina regulat, cum ne curățăm pantofii, tot așa, câteodată, merită și el o mică pauză și o curățenie internă.

Până în 2020, obișnuiam să fac fasting poate o singură dată pe an, jumătate de zi sau maxim o zi.

Din 2020, mai ales că, la început de lockdown, mă apucasem de gătit și de mâncat, am instalat obiceiul de a face fasting în fiecare lună, chiar și pentru o zi.

Cel mai mult am ținut fasting pentru 4 zile consecutive.

Așa am simțit atunci. Am fost, din nou, propriul meu cobai.

Îmi place să încerc pe pielea mea, decât să ascult de zice unul și altul.

Chestia este că a fost o decizie spontană și fiecare zi a trecut super ușor.

Spre sfârșitul zilei doi, mă cam lua amețeala când urcam scări, dar e ceva normal.

Parte din procesul de detox. Organismul se pregătește să elimine toxinele acumulate.

Ziua 3, începusem să mă simt ca un fulguleț care plutește.

Ziua 4, deși gândul începuse să se ducă la mâncare, sentimentul de bine deja instalat, mi-a dat puterea să mai rezist un pic și să reîncep cu mâncarea din următoarea zi.

Ce este genial în fasting? Din propria experiență. 

  1. Procesul în sine. Vezi cât control ai tu și cât te controlează mâncarea.Vezi cât poți să reziști fără mâncare. Știi întrebarea aia? Mănânci ca să trăiești sau trăiești ca să mănânci? E un experiment de autocunoaștere.
  2. Sentimentul de bine de după. După fasting, chiar și după o singură zi, este remarcabilă starea de bine care se instalează. Procesul de digestie consumă multă energie. Cu cât mai grea masa, cu atât procesul de digestie va consuma mai multă energie, prin urmare cu atât te vei simți mai obosit și cu mai puțin chef să faci lucruri. După o astfel de pauză se intalează un sentiment de bine, de “mai ușor”.
  3. Boost la sănătate. Cât timp bei doar apă și nu mănânci, tot ce faci este să elimini, prin urmare ai extra energie pe care corpul nu o folosește în digestie, iar colonul se curăță și el.

Cu așa plan, sunt happy să merg înainte cu tupeu, către ultimele zile din provocare.

Să mai zic iar că nu-mi vine să cred că e ziua 26 sau că eu am postat 26 de zile la rând?

Hai că zic! Nu-mi vine să cred că e ziua 26 și am postat de 26 de ori! ??‍♀️?

Știi cât de greu îmi era să postez zilnic în primele zile? Pfoooai!

Știi cât de ușor și natural e să postez acum? Yuhuu! ?

Parcă s-a aliniat totul, iar timpul pentru postarea pe blog, e timpul pentru postarea pe blog și nimic altceva nu-mi stă în cale.

S-ar putea să-ți placă și:  De ce e bine să îți pui întrebări. Întrebarea pentru meditație.

Ca să vezi puterea instalării unui obicei. De neprețuit. ?

Așa e cu orice obicei bun, pe care vrei să îl instalezi.

La început pare greu, obositor, frustrant, la mijloc începi să te obișnuieși și să începi să te concentrezi pe beneficiile obiceiului, iar spre final, obiceiul e parte din tine, îl faci fără efort și fără să te gândești prea mult. ✨

Așa e cu orice, chiar și cu lucrurile care par foarte grele sau “imposibile”.

Reține: Orice lucru pare imposibil, până îl faci. 

Limitele sunt doar în imaginația noastră.

Către imposibil și peste! Pam-pam!

Hai să vedem ce nebunii am mai făcut azi:

  1. Nu am consumat zahăr. Yuhuu! Înapoi pe linie. Azi am bifat cu succes.  ?
  2. Citit cu succes pentru o oră. Azi am citit vreo 3 ore, citesc o carte genială, care explică tot ce se întâmplă și ce ni se pregătește, cât suntem distrași cu gălăgia și statul în casă. E atât de fascinantă că azi am citit peste tot, pe unde am prins o secundă liberă. Ți-aș spune mai multe, dar nu o să crezi și o să te sperii, așa că, până găsesc o cale mai zen să fac un rezumat, te țin în suspans. ?
  3. Antrenamentul zilnic, de o oră, bifat și azi. Azi, spre seară, am revenit în forță cu energia mea nebună. Am făcut 40 de minute de HIIT training intens, 20 de minute de dans și 20 de minute de Yoga. Mă simt ca un nou născut. ?
  4. Azi am băut cei 2l de apă. Realizat. ?
  5. Azi am mâncat raw vegan. Daaa, mâncat cu succes. Deși la partea cu organic am avut ceva dubii azi. De dimi, am zis să mânânc o banană care era, în teorie, “organică”. Doar că, se pare că nu toate bananele organice sunt organice. De obicei cumpăram banane organice de la Coop și aveau gust genial. De data asta, am cumpărat de la Tesco și, după doar o zi de când le-am cumpărat, pe coaja bananelor mele organice au apărut semne ca la cele date cu chimicale. Știi punctele alea multe și maro? Dap, alea sunt semne de la chimicalele cu care au fost tratate. Eram obișnuită să văd semnele alea pe bananele normale. Aici e deja normalitate la asta, dar nu la cele organice, care, culmea, costă de 3 x mai mult ca cele normale. Aka, am dat de trei ori mai mult pentru că pe ambalaj scria organic. Minunat! Le-am aruncat. Mersi, Tesco!
  6. Azi a fost ziua 22 fără Whatsapp și ziua 26 fără Facebook. Pe zi ce trece, îmi crește tot mai mult convingerea că umanitatea ar avea un viitor mai strălucit și doar dacă, tot ce ar face ca să schimbe lumea în mai bine, ar fi să șteargă aceste aplicații. Inițial, mă gândeam că ar fi mai bine dacă le-am folosi sănătos. Dar, din experimentele mele, pe mine, e foarte dificil să le folosești sănătos, pentru că sunt create să-ți dea dependență. E prea simplu să pierzi controlul de sine și să-ți zici că mai stai un pic. Era mai tentant să intru pe Facebook, decât să mănânc brânza și asta chiar e un lucru de îngrijorat! Ador brânza! ?? Oricum, știu! E o dependență pe care nimeni nu vrea să o recunoască sau o dependență care este deja prea profundă ca să mai fie observată. Am fost și eu acolo. În fine, știu că nu poți salva pe toată lumea, fiecare decide pentru el. Eu văd beneficiile și viața plină de sens fără ele și ce e minunat să văd, este cum, oameni din jurul meu, folosesc exemplul meu și încearcă și ei viața fără aceste aplicații. Partea mișto? Toți observă cu ochiul liber o creștere în calitatea vieții atunci când nu le folosești. Mno, eu o să continui să fiu schimbarea pe care vreau să o văd în lume și voi continua să pun pe primul plan conexiunea umană autentică. Ăsta e normalul meu și sunt fericită cu el. ???
  7. Plata cash. Bifată și azi. Ca să vezi, locul unde mi se bloca cash-ul mereu are, de azi, două mașini de cash închise și înca un rând de 10 mașini pentru plata cu cardul. Coincidență? ?Am zâmbit, pentru că știu că asta se vrea. Plata cash și casierii umani vor fi în continuare prioritatea mea. ?
  8. Maraton. Alergat pe 20.02.2021. Mă mândresc și voi posta asta până în ultima zi. Yuhuu! Bravo, eu! Whoop whoop! ???‍♀️

Două zile și e gata provocarea! Trece timpul când te distrezi, nu-i așa? ?

Te îmbrățișez tare de tot și-ți doresc un sfârșit de săptămână așa, pe sufletul tău! ?

Îți mulțumesc din suflet că îmi ești alături la fiecare pas, bucurie, eșec, frustrare, încercare, experiment! ?

Contează enorm! ?

Pe mâine! ?

Xoxo ?

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *