Pe 4-5 octombrie am participat la Internet&Mobile World și am fost martoră la Invazia Digitală.

Oricum ar suna, tehnologia vine cu avânt și lucrurile se schimbă într-un ritm amețitor, vrem sau nu.

Mi-am dorit să cunosc toți expozanții, să vizitez toate standurile, dar a fost un fel de misiune imposibilă 2, chiar și pentru mine, care fac totul pe sistem turbo.

Foarte multe informații utile, foarte multe paneluri interesante și foarte puțin timp.

În ziua 1 am fost prinsă cu alte proiecte, dar în ziua 2 am recuperat cât am putut.

Venisem chitită să particip la Digital&E-commerce Stage.

Cum am ajuns, am mers în zona VIP Lounge să-mi iau o cafea. Evident că trebuia să fac o poză tradițională cu badge-ul.

Am aruncat o privire și la Main Stage, la Neil Harbisson, primul cyborg recunoscut oficial de autorități, chiar am avut ocazia să-l văd de aproape, din VIP Lounge, dar nu am stat la povești cu el, se pregătea să intre pe scenă.

Încerca să sublinieze cât de utilă este tehnologia și cum ne poate ajuta să fim mai evoluați.

Am fugit la Digital&E-commerce Stage unde am dat peste un chip zâmbăreț și familiar, Silviana, de la Today Advertising.

Avea în brațe un rucsac antifurt. Tare ideea! Ca să nu mai zic de utilitatea lui! :))

Primul panel a început cu strategii de creștere pe partea de e-commmerce.

Andrei Georgescu, de la White image, ne-a menționat, printre altele, că viitorul cumpărăturilor va fi din offline în online, oricât de ciudat ar suna.

Magazinele vor avea ecrane digitale în cabina de probă, vei putea adăuga în coș hainele probate în magazin și vei putea finaliza comanda acasă, mai târziu, dacă nu ești hotărât atunci.

De la Vlad Nistor, de la CoinFlux, am primit o imagine mai clară despre increderea pe care o acordăm băncilor și altor instituții financiare, fără să primim vreo siguranță reală.

Ne-a demonstrat în doar câteva minute de ce Bitcoin, Ether și Blockchain vor fi instrumentele de plată ale viitorului.

Creșterile și scăderile bruște ale acestor bani digitali, pe care nu le-a putut argumenta solid, la prezentarea unor grafice cu evoluția pe ani, mă face să cred că mai este mult până când le voi folosi.

În pauză am fugit prin București, aveam niște întâlniri business, dar la întoarcere nu am putut rezista la o înghețată thailandeză. Nu mai mâncasem până acum. Mmm, genială!

Am filmat și cum se face, apare curând și pe Youtube.

Vrei și tu? Îi găsești tot timpul anului în Afi Palace Cotroceni sau aici.

Alexandra Pahomi, de la prSteps ne-a povestit cum aleg agențiile Digital Influencers cu care lucrează și că nu este important numărul de followeri, ci relevanța conținutului și autenticitatea mesajelor transmise către audiență.

Un conținut bun va aduce un reach organic mare.

Studiul de caz pe campanii digitale de succes mi-a plăcut mult.

Pe lângă finalul unei campanii, unde obții cifre și obiective indeplinite, în timpul campaniei sunt pași la care trebuie să te întorci, în funcție de feedback-ul primit.

Carina Toma, de la Kubis Interactive.

Din ATL în BTL, în Digital, Laura Nedelschi, de la Kubis Interactive, spune că e mai ușor în Digital, deoarece în 10 ore îți poți da seama dacă o campanie este de succes sau nu, lucrul ăsta  este vizibil mai ales când ai un reach organic mai bun decât cel paid, situație în care tot ce mai ai de făcut este să o optimizezi corespunzător.

S-ar putea să-ți placă și:  Pe 14-15 noiembrie ne vedem la GPEC Summit

Ca să vezi o campanie de succes, operă a fetelor de la Kubis, vezi clipul de mai jos.

Se numește Awake Your Curiosity Experiment, campanie provocată de Grolsch, prin care au fost luați oameni din medii diferite și invitați să participe la un experiment, fără să li se spună ce urmează.

Au fost legați la ochi și li s-a pus muzică live, iar un aparat inovator, făcut de un tânăr român, a transpus în culori, pe ecranele din spatele lor, ce se întâmplă în creierul lor atunci când ascultă muzică. Muzica a fost întreruptă de sunet de telefon, sirene și alte zgomote ce provoacă stresul, iar creierul lor s-a oprit din a crea.

Poate așa ne e mai clar de unde provine stresul și ce rol important are muzica în viața noastră.

Ce-ți trebuie pentru o campanie de succes?

Curaj, îndrăzneală și lucruri asumate de ambele părți.

Cristiana Belodan, GMP Advertising

Discuția s-a încheiat cu o recomandare privind modul în care trebuie folosit Insta Stories.

Trebuie să spună o poveste.

Notițe am luat, urmează să mă pun pe povești, la practică.

Așa că te aștept și pe Insta Stories în curând… cu povești! 🙂

A urmat panelul Who am I? Ask Zuckerberg.

Nu-i întelegeam numele, până când a început sesiunea și totul s-a luminat.

Că tot ce facem pe internet se colectează și se centralizează în diferite moduri pentru a ne profila nevoile probabil că deja știi.

Ce nu știi e cât de multe poate afla Facebook-ul, Zuckerberg și tot neamul lui, despre tine, din like-urile pe care le dai.

Am aflat de la Nansi Lungu, Behavior Analyst, Bitdefender.

La 10 like-uri date, Facebook te știe mai bine decât cunoscuții.

La 50 de like-uri date, Facebook te știe mai bine decât prietenii apropiați.

La 150 de like-uri date, Facebook te știe mai bine decât familia ta.

La 300 de like-uri date, Facebook te știe mai bine decât te cunoști tu pe tine.

Say whaaat?

Mno, de când există Facebook-ul, chiar și eu care nu prea stau de like-uri, sunt sigură că am sărit de mult de 300.

Partea tare e că ei colectează date, dar cică nu sunt așa utile precum și-ar dori.

De ce?

Pentru că nu întotdeauna ce îți place acum, îți va plăcea și mai târziu, iar oamenii nu declara mereu ceea ce-și doresc cu adevărat.

Măcar atât! Să-i mai încurcăm și noi, că prea le facem viața ușoară doar din like-uri! :))

Sunt atât de multe de învățat și evenimentul ăsta e atât de complex și de bine structurat, că mi-aș fi dorit să țină o săptămână să bifez tot ce era pe acolo.

Felicitări organizatorilor pentru o organizare impecabilă și abia aștept ediția de anul următor! 🙂

2 Replies to “Invazia digitală de la Internet&Mobile World

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *