Îți povesteam aici despre conferința ” Managementul destinațiilor online și offline”,
Astăzi am participat la ea și sharuiesc cu tine ce s-a discutat acolo, în speranța că informațiile îți vor fi de folos.

Discuția a inițiat-o dna. Anca Pavel -Nedea, Președintele ANT, cea care a fost și moderatorul conferinței.
Am mai avut ocazia să interacționez cu ea la Techirghiol, la un alt eveniment destinat dezvoltării turismului, unde spuneam că îmi place entuziasmul, viziunea și determinarea ei.
Atunci vorbea despre un Master Plan, ba chiar și introducerea unei noi meserii în COR, în acest sens, cea de Animator de stațiuni turistice,la care, recunosc,  îmi sclipeau ochișorii și pentru care m-aș fi calificat instant, pentru că pare ceva ce mi s-ar potrivi ca o mănușă.
Din păcate, de atunci ( din martie 2016 ), până în prezent, nu am mai auzit nimic despre concretizarea acestor idei.
Dna. Anca Pavel -Nedea a venit la CCINA și a propus să nu mai încercăm să reinventăm roata la Constanța, ci să utilizăm planuri de acțiune concrete de promovare a turismului, care merg de minune în afară.
Ideea principală a acestei conferințe a fost crearea unor Organizații de Management a Destinației, pe plan local și județean, care să se axeze pe tot ce înseamnă promovarea turistică din județ, dar și pe asigurarea și crearea unei experiențe inedite pentru turistul care vine în Constanța.
A menționat și că, în timp ce în Bulgaria se duc peste 1.000.000 de români / sezon, în vacanță, la noi în țară vin maxim 60.000 de turiști străini, litoralul românesc se axează, în prezent, în mare parte, pe turismul intern.

Dl. Ion Dănuț Jugănaru, Director General CCINA, a menționat că i s-a propus menținerea activităților hoteliere și extrasezon, dar că acest lucru este imposibil, deoarece, așa cum probabil știi și tu, în România avem cel mai mare cost /  angajat din întreaga Europă.
În condițiile în care și toate celelalte cheltuieli ( cu apa, gaz, etc) sunt la nivelul celor din Europa, iar impozitele sunt cu mult mai mari, cel puțin în prezent, a spus că acest lucru nu este realizabil.
M-a făcut să conștientizez că  minim 1200 de localnici rămân șomeri la sfărșitul fiecărui sezon.
A și propus câteva idei pentru soluționarea acestei situații, dar cum lucrurile birocratice merg încet, nu se știe dacă se va schimba ceva.

Dl. Stănică Enache, Președinte INOMAR CLUSTER ne-a prezentat conceptul acestui termen.
Recunosc că nu mai auzisem de acest termen de cluster și că ideea lui este una cât se poate de interesantă.
Ce este un cluster?
Clusterul este o grupare de producători, utilizatori şi /sau beneficiari, în scopul punerii în aplicare a bunelor practici din UE în vederea creşterii competitivităţii operatorilor economici.
A prezentat niște lucruri preluate din statistici care , pe cât sunt de amuzante, pe atât sunt de triste.
Dacă procesul de dezvoltare este condus de autorități, este varză și nu are succes.
Statisticile spun asta, nu eu, deși aș fi zis și eu același lucru, fără statistici. :))
Ca să aibă succes un astfel de proces e necesară implicarea sectorului privat, cu societatea civilă și comunitatea, în general.
A spus că vede ca o soluție formarea unui cluster, care să fie o alianță formată din organizații ale mediului privat, sectorului public, societății civile și mediului academic cu scop comun de a dezvolta o zonă geografică și a unui sector de activitate.
Practic, prin acest cluster, care ia forma unei platforme virtuale complexe, s-ar facilita legătura dintre  turistul în căutare de vacanță și destinația de vacanță.

Dna. Manuela Cîmpean, de la Direcția de Turism Primăria Cluj a reușit să-mi capteze atenția 200%.
Cu un slide plin de informații utile, bine structurate, organizate și cu o prezentare simplă a super realizărilor pe care le-au obținut la Cluj, ne-a arătat că , de fapt, nu există nu se poate, că se poate și că există competență , implicare și spirit civic și în România.
Ne-a povestit cum, în mai puțin de 3 ani a ridicat Clujul, la nivel de destinație internațională, dar și cum reușesc să păstreze acest statut.
Când spui Cluj, spui Untold, Electric Castle, Jazz in The Park, lucruri demențiale, care au fost făcute în cel mai mic detaliu, în care s-au implicat total pentru a oferi turiștilor experiențe unice, care să-i facă să revină.
Mă înclin când văd astfel de oameni, astfel de rezultate și totuși astfel de modestie.
Dna. Manuela Cîmpean, tare ne-ar prinde bine să stați și pe la noi măcar un an , pentru a coordona și organiza lucrurile, așa cum deja ați făcut-o atât de bine la Cluj.
Acolo unde legislația i-a pus piedici pentru găsirea de resurse, a căutat parteneriate în mediul privat și așa a realizat foarte multe lucruri uimitoare în Cluj.
Au introdus chiar și un program de voluntariat win-win, care a fost foarte bine primit de tineri, pentru că aceștia se ocupau de turiști oferindu-le tururi și informații, iar în schimb făceau stagii de practică, care îi ajutau pe viitor.
Clujul l-am vizitat prima data în 2008 și mi-a rămas o parte din suflet acolo.
Am zis că dacă m-aș mai muta undeva, acolo mi-ar plăcea să rămân.
De ce ? Pentru că-s oamenii tare faini. Și mai sunt și competenți și cu spirit civic.
Bravo clujeni pentru ceea ce faceți și ceea ce sunteți, sunteți un exemplu și mulțumim că ne faceți să arătăm bine, ca țară și în afară!

 Dna Gabriela Enescu, Managing Partner la Expremio Marketing ne-a explicat cum se face maketing inteligent, prin definirea obiectivelor și stabilirea clară a unui profil de consumator și a nevoilor acestuia.
Ne-a dat niște studii de caz foarte concludente, gen Hotel Intercontinental sau Henri AppPort de care nici nu știam că există.
Henri AppPort, de exemplu, este o aplicație , deja descărcată de peste 60.000 de ori, care te ajută să ai o experiență mega plăcută și relaxată în aeroportul Henri Coandă Otopeni.
De la informarea cu poarta ta de îmbarcare, la notificări de traseu către poarta de îmbarcare, la notificări cu timpul rămas până la îmbarcare, etc.
Practic e asistentul tău ca să te miști fără griji prin aeroport.
Îmi pare o aplicație utilă într-un fel, dar parcă prea ne ușurează viața aplicațiile astea.
Câteodată mi se pare că toate aceste aplicații ne ajută doar superficial , pentru că mie mi se pare că ne incurajează să nu ne mai folosim creierul pentru orientare , pentru organizarea timpului și să renunțăm din ce în ce mai mult la interacțiunea umană.
Cred că, în timp, astfel de aplicații nu ne vor ajuta în mod real, ci ne vor transforma în niște roboței dependenți de gadgeturi.
Și am avut un exemplu ingrijorător de curând, asta mă și face să spun asta.
Am condus prin Europa și am văzut oameni care se uită doar pe aplicațiile de drum ( un fel de GPS ), care nu mai văd indicatoarele de pe drum, care nu mai observă obstacole de pe drum,care nici măcar nu mai știu să citească indicatoarele de pe drum, pentru că au certitudinea că aplicația știe mai bine. Da, cred orbește în ce văd pe ecran și nu ce este real pe șosea.
Doar că aceste aplicații se întâmplă să dea erori, așa că am fost uimită să văd că cei care privesc orbește în aceste aplicații nu mai aplică viteza legală, deși pe șosea sunt indicatoare clare, doar pentru că aplicația arată alte limite de viteză, care nu au legătură cu realitatea.
Revenind la aplicația din aeroport, eu prefer să-mi folosesc creierul și să mă rătăcesc până găsesc, sau să întreb pe cineva unde este gate-ul de îmbarcare, deși, sincer, nu mi se pare că e așa greu să-ți găsești poarta de îmbarcare, totul mi se pare foarte simplu și bine organizat.
Am găsit mereu din prima, chiar și când am fost contra timp și cât pe ce să pierd un avion, din cauza unui accident în lanț care fusese pe DN1.
Concluzia mea e că anumite aplicații, care se presupune că ne ușurează viața, sunt utile doar dacă vrei să-ți trimiți creierul în vacanță, așa că sfatul meu …folosește-ți creierul și alege inteligent aplicațiile care îți sunt cu adevărat utile !
Tocmai am râs, gândindu-mă cum vom arăta ca niște zombi cu ochii numai în telefon, urmărind liniuțele de pe ecran, care ne duc ca un GPS către gate-ul de îmbarcare, dacă toți vom folosi această aplicație în aeroport, în viitor.  Spooky! Buhuhuuu! :))

S-ar putea să-ți placă și:  În Roma și în lume, atenție la buzunare!

 Dl. Rasty Petzalis Gabriel, creator platformă 100Tracks mi-a captat deasemenea atenția cu o aplicație care este super tare pentru turiști.
El a făcut niște trasee montane cu bicicleta sau cu mașina offroad, a descoperit pe traseu cascade, izvoare, etc. și a decis să facă un traseu virtual verificat, gen un GPS, care îi arată turistului ce găsește pe drum. Traseele lui sună a ceva ce mi-aș dori și eu să experimentez.
Ăsta e un gen de aplicație utilă, pentru că atunci când urmezi un astfel de traseu, știi deja că e verificat și că îl poți parcurge fără pericole și mai știi și ce poți vizita pe traseu, în condițiile în care acele obiective nu mai apar pe nici o altă hartă sau informare turistică.
Ne-a povestit asta în ideea de a valorifica și noi această viziune în Constanța și chiar mi se pare o idee genială, pentru că turistul vrea și altceva decât camera de hotel, plajă și cluburi.

Dna. Ana Sipciu, Industry manager Google România m-a fascinat din prima secundă.
Ghici de ce?
Pentru că a fost singura care a prezentat informațiile cu entuziasm și cu zâmbetul pe buze,  parcă mă vedeam în oglindă. :))
Știu că la companii gen Google, Youtube , Apple sunt angajați numai oameni de acest gen și Maria îmi zice în glumă….acum următorul pas e să lucrezi la Google. :))
Nu știu ce să zic, e suficient să-mi propun ca să realizez asta, cred că ar fi fun să lucrez pe lângă alți oameni ca mine, zâmbăreți, pozitivi și mereu puși pe glume. :))
Mi-a plăcut ce a avut de zis.
Ideea ei e că, pentru a putea fi promovați mai bine pe Google, trebuie să postăm conținut de calitate .
Am aflat și de Google Destinations, de care iar nu știam că există și am aflat cât de ușor îmi pot planifica de acum vacanțele în funcție de buget cu acest nou tool.
Ca să ajungem și noi cu a noastră Constanța în Google Destinations este necesar ca noi toți să publicăm content de calitate pe care Google îl preia, îl scoate la suprafață și îl pune în fața celui care caută o destinație de vacanță.

A fost o zi minunată, în care am auzit de aplicații noi, de concepte noi, de idei bune, în care am văzut modele de bună practică.
Acum rămâne veșnica problemă… le pune cineva în aplicare?
Pentru că, din punctul meu de vedere, în conferință s-a prezentat foarte clar ce e de făcut pentru a schimba ceva, pentru a promova Constanța, pentru a crea din această locație o destinație turistică completă, practic o experiență de neuitat pentru turistul străin, nu doar o ofertă de cazare.
Mi se pare o idee foarte bună înființarea unei Organizații de Management a Destinației, la nivel local.
Acum rămâne veșnica problemă a noastră, a românilor : trecerea de la vorbe la acțiune.
Asta ne lipsește. Am înțeles că aceste discuții există de ani, dar în realitate se discută și nu se întâmplă nimic.
Toate tările au evoluat, și-au dezvoltat strategii clare pe care le-au și implementat pe partea de turism, iar noi am stat pe loc.
O știi pe asta cu “Cine vrea o schimbare?” și toată lumea ridică mâna?
Urmată de “Cine se implică pentru o schimbare?” și toate mâinile sunt jos.
Parcă asta am văzut azi.
Parcă ar vrea toți, dar parcă nu s-ar implica nimeni.
Pe mine conferința m-a inspirat să mă implic într-un mod al meu, mai ales că eu iubesc călătoriile, iubesc Constanța,  iubesc România și cred că am vizitat-o de zeci de ori cap-coadă.
La câte idei îmi vin în ultima vreme, sper cumva ca ziua să se facă măcar de 25 de ore, ca să le pot pune în aplicare pe toate. :))
Sper sincer să nu se pună praful pe aceste idei.
Eu aleg să mă implic și sper din suflet să o facă cât mai multă lume și să reușim să schimbăm ceva în bine. 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *