Încă îmi vine să râd când mă gândesc că acum 3 ani nu știam ce să scriu pe blog, iar acum îmi doresc să am mai mult timp ca să scriu și când mă apuc, nu mă mai opresc. :))
Pentru că e vorba de 10 tehnici care te ajută să fii mai eficient, voi încerca să fiu și eu cât mai eficientă în postare.
De ce e important să fim eficienți?
Pentru că doar atunci când ne folosim eficient timpul reușim să aducem valoare în propriile vieți și în ale celor din jurul nostru.
Nu ne-a învățat nimeni că timpul trebuie prețuit, nu irosit și nici cum să devenim mai productivi și să utilizăm la maxim potențialul nostru în timpul pe care îl avem la dispoziție zilnic.
Niciodată nu e prea târziu să învățam, așa că hai să începem!

1.  Trezește-te cât mai devreme dimineața. Nu trebuie să te trezești la ora 5 dimineața, cum fac majoritatea oamenilor de succes din lume, dar nu îți vei crește productivitatea dacă te vei trezi la 10. Ți-am tot povestit importanța acestui lucru, mai ales atunci când ți-am lăsat lista cu obiceiuri care îți schimbă viața. Ia uite care era obiceiul nr. 1 și câteva reguli de aur ca să te trezești la 5 dimi.
Le poți aplica și pentru trezitul la altă ora.

2. Folosește agenda. E mult mai simplu să ai în vedere ce trebuie să faci și să evaluezi la sfârșitul zilei dacă ți-ai atins toate obiectivele.

3. Stabilește-ți în fiecare zi scopul principal al zilei. Ce lucru, odată făcut, te va aduce mai aproape de scopul tău și-ți va da motivația necesară să continui? Pe acela subliniază-l și asigură-te că nu termini ziua până nu îl îndeplinești.
Nu te încărca aiurea cu zeci de sarcini inutile în agendă (gen ordine, dus gunoiul, etc).
Alea le faci tu oricum… sper! :))
Ai în vedere lucrurile importante care te vor duce mai aproape de locul unde vrei să ajungi.

4. Întotdeauna începe cu ce e mai greu. Cu cât lași sarcinile care ți se par mai greu de realizat pe mai târziu, cu atât cresc șansele să nu le mai bifezi deloc.
Reține! Cea mai mare productivitate o ai în prima parte a zilei.

5. Respectă un meniu sănătos. Planifică-ți mesele.
Vrei să slăbești, să te simți bine, să ai energie ca fii mai eficient?
O alimentație sănătoasă te va ajuta. Este mai simplu dacă îți planifici mesele înainte de începutul unei noi săptămâni.
Dacă îți cumperi mâncare sănătoasă, pentru toată săptămâna, mâncare sănătoasă vei mânca.
Aud mereu cum lumea spune că nu are timp să mănânce. Hai să fim serioși, pentru asta îți poți face timp în orice domeniu ai lucra. Astea sunt doar justificări că e mai simplu să mănânci fast food, decât să-ți iei mâncare sănătoasă la pachet.
Dacă nu te organizezi puțin, vei mânca aleatoriu când ți-e foame, cine știe ce chestii care îți vin la îndemână. Fără un plan și disciplină nu se întâmplă lucruri miraculoase în nici un domeniu.

S-ar putea să-ți placă și:  Bine ai venit la mine acasă !

6. Asigură-te că faci sport. Nu te mai bat la cap cu importanța sportului, cred că am scris deja zeci de articole pe tema asta, dar sunt sigură că știi că sedentarismul este cel care ne face să ne simțim obosiți și duce la pierderea productivițății. Planifică să faci sport minim de 3 ori pe săptămână și ai să vezi că nivelul tău de energie și concentrare va crește.

7. Învață să-ți concentrezi atenția pe un singur task.  Asta cu multitasking-ul e moartea productivității și nu o spun eu. O spun cercetătorii. De ce? Pentru că reduce eficiența și performanța creierului. Fă un lucru, termină-l și apoi treci la următorul. Cum? Vezi la punctul 8.

8. Folosește sistemul Pomodoro.
O știi pe aia cu pauzele lungi și dese, cheia marilor succese?
E pe bune, dar numai dacă pauzele sunt scurte! :))
Cum aplici sistemul Pomodoro?
Îți stabilești sesiuni de lucru de 25 de minute, urmate de 5 minute de pauză. Ai un timer online aici. Acum ani buni eu lucram în jur de 3-4 ore fără pauză, înainte să aud de acest sistem, sunt deja în liga profesioniștilor acum, pot lucra ore întregi concentrată pe o sarcină.
Poți folosi acest sistem pentru început, dacă ai probleme în a termina lucrurile pe care le începi sau dacă îți pierzi concentrarea.
25 de minute e mega realizabil pentru un începător, dar zic să închizi preventiv notificările de la contul de Facebook. :))
Mai este o altă metodă de lucru a lui Peter Drucker și e fix ce făceam la școală.
Lucrezi 50 de minute cu 10 minute de pauză.
E important ca în aceste minute de munca, fie ele 25 sau 50, să nu îți lași distrasă atenția de altceva, să nu te oprești. Dacă faci asta, e musai să restartezi cronometrul și să o iei de la capăt.
Așa te vei autodisciplina și-ți vei crește focusul.

9. Verifică mail-urile, conturile de social media&co. doar la anumite ore.
Nu permite multitudinii de notificări existente să-ți distragă atenția de la ceea ce faci.
Când aștepți ceva mega important poți să nu ții cont de asta, dar când nu e cazul te va ajuta enorm să salvezi foarte mult timp irosit inutil.

10. La finalul zilei fă-ți o autoevaluare și pregătește ziua următoare.
Vezi câte lucruri ai reușit să realizezi din ce ți-ai produs și stabilește singur dacă poți mai mult și cum poți realiza mai multe lucruri în zilele următoare.
Întrebarea zilei ar putea suna cam așa: Azi ai adus valoare în viața ta sau ai cam ars-o aiurea? :))
În funcție de răspunsul pe care ți-l dai, fă-ți un plan pentru zilele următoare.
Ca în orice activitate, perseverența este cheia, așa că nu te descuraja dacă nu-ți ies toate lucrurile din prima. Keep going! Sunt sigură că vei reuși! 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *