Și a venit și ziua 4 de plimbări prin Malta.
Vezi aici ce am vizitat în ziua 1, aici ce am vizitat în ziua 2 și aici ce am vizitat în ziua 3.
Multă lume îmi spunea că nu ai ce să faci mai mult de 2 zile prin Malta, dar m-am obișnuit să-mi ascult instinctul și să-mi văd de treabă ! :))
Am stat 5 zile, din care 4 am umblat fără oprire și tot mi-aș mai fi dorit să ajung în câteva locuri.
Nu-i nimic, abia am motive să revin. :))
Sunt oameni care călătoresc pentru a sta la hotel sau doar pentru a experimenta mâncarea locală, dar eu sunt din cu totul altă poveste.
Mie îmi place să explorez și să văd cât mai multe, asta îmi bucură mie sufletul. 🙂
Seara aveam avionul spre casă, așa că am ales să văd prima dată Marsaxlokk ( ce mă bucur că am învățat să-i scriu numele corect, la prima vedere nici să citesc numele nu eram în stare, deși nu e așa complicat. )
Marsaxlokk este un sătuc pescăresc, plin de culoare, care mi-a plăcut din prima secundă.

De la localnici am aflat că bărcile sunt așa colorate, deoarece așa li s-a impus, ca să poată fi identificate mai ușor de către proprietari. Sunt foooarte multe !

Chiar am găsit niște pescari, care lucrau de zor.

Cum ajungi în Marsaxlokk ?
Simplu ! Mergi până la Valletta și de acolo iei autobuzul 81 sau 85.
Drumul durează cam 30 de minute, dar merită.  🙂
Aici e plin de restaurante cu fructe de mare, așa că inevitabil toți turiștii fac o mică pauză pentru o masă tradițională a locului cu o priveliște de poveste.
De acolo, poți lua o barcă ( costă 10 euro ), iar într-o oră ajungi la Saint Peter`s Pool, o piscină naturală uriașă, preferată mai ales de curajoșii care sar de la înălțime.

Este spectaculoasă, dar trebuie să recunosc că mi-a plăcut mai mult Giola din Insula Thassos, Grecia. 🙂 Mai jos este Giola. Vezi aici drumul cu mașina Constanța-Thassos și sfaturi și ponturi.

Din Marsaxlokk am revenit la Valletta și am luat 51 ( merge și 52 sau 53 ) către Mdina, vin din 10 în 10 minute.
Și până la Mdina am făcut tot minim 30 de minute, distanțele sunt destul de mari.
La Mdina am întelesc că s-a filmat Game of Thrones, iar spre rușinea mea…( not :)) ) nici măcar acum nu am văzut care e treaba cu filmul ăsta.
Am zis că fac un efort zilele astea, măcar să văd un trailer, ceva. :))
Când am zărit Mdina din depărtare, am văzut o cu totul altă lume.
Chiar este superb. Mdina este vechea capitală a statului Malta și este conservat totul așa de frumos !

Pe aici este intrarea.

Am văzut și căruțe și oameni care făceau turul așa, dar nu este atât de mare, merită mai degrabă făcută la picior, mai ales că are foarte multe alei mici, pe care nu poți intra altfel.

Eu n-am ratat nimic, m-am bucurat să respir istorie și să mă bucur de fiecare colțisor descoperit.
Evident că dacă am descoperit ceva cu roz, era imposibil să nu pozez.  :))

Toate detaliile sunt deosebite oriunde te uiți în Mdina.

Priveliștea de acolo era minunată, deși pozele parcă nu arată nici jumătate din frumusețea reală a locului. 🙂

Singur o să-mi facă plăcere să regăsesc locurile văzute, în filmele care s-au filmat acolo. :))

Rabat nu este atât de spectaculoasă ca Mdina, dar este la 5 minute de mers pe jos, așa că merită măcar să arunci o privire.
Ce am remarcat cu amuzament e că în Mdina și Rabat, deși sunt old town, gen, iar lume nu era așa multă ca-n Saint Julien, Sliema, Gzira, Paceville,etc…erau pline ochi de supermarketuri super bine aprovizionate. :))
Pentru cine…zău că nu știu ! :))
Trebuia să le zic să-și mute magazinele în zonele unde e mare nevoie și nu le găsești, dar poate știu ei ceva, de au deschis pe acolo.  :))
În Rabat am văzut catedrala St. Paul.

Și la doar câțiva pași mai în dreapta este intrarea la St. Agatha`s Catacombes & Museum.
Catacombele sunt niște tuneluri subterane uriașe, unde au fost îngropați peste 1000 de oameni.
Nu ai voie să faci poze înăuntru, poza asta e de pe net, așa că nu știu dacă era cineva în mișcare sau o fantomă !  :))
Brrr ! :))

Turul catacombelor durează 15-20 de minute și se face cu ghid, care îți povestește în engleză povestea locului.
Biletul este 5 Euro adulți, 3.5 Euro studenți, 2.5 Euro copii 6-11 ani, gratuit pentu copii 1-5 ani.
Programul de vizitare este de luni până sâmbătă de la 9-17.
Ce să zic ? Trebuia să văd și un loc ca ăsta, ca să fie diversitate ! :))
De aici am luat înapoi 51 spre Valletta, 14 spre Saint Julien ca să-mi iau bagajul și am stat la un capuccino de rămas bun cu noii mei prieteni de prin toată Europa , care mai aveau câteva zile de stat.
Din Saint Julien am luat autobuzul X2 și-am plecat la aeroport.
Partea frumoasă e că acolo ajungi la aeroport cu …1,5 Euro.
Biletul este același ca la orice altă călătorie.
Drumul mi s-a părut tare luuuung ! :))
Am făcut 1 oră și ceva până la aeroport. Când am venit, am luat taxiul și am ajuns în 15 minute, dar autobuzul cred că a ocolit toată insula. :))
Oricum raport calitate-preț excelent !
La aeroport am descoperit o idee genială, au lăsat un pian pentru amatori.
Și zău că nu erau puțini doritori.
Cum am prins loc, hop și eu.  :))
Ușor timidă, pentru că n-am mai cântat niciodată cu așa public numeros, dar m-am descurcat și am strâns și eu câteva aplauze !  :))
Cu ocazia asta am zis că îmi fac un repertoriu și în curând voi organiza o ieșire cu prietenii și voi susține primul meu recital. Păzea ! :))

Nu știu cum alții se plâng de Wizzair că are întârzieri & co, la mine totul e excelent mereu , ba chiar mi se depășesc așteptările mereu.
La întoarcere cred că au luat-o pe scurtătură, au fentat Grecia sau ceva, am ajuns cu 25 de minute mai devreme ! :)) Eu sunt fanul lor declarat, a fost dragoste la primul avion roz văzut la ei ! :))

Nu-s cu biserica eu, dar în fiecare an merg și iau lumină de Paște.
Am aterizat pe la 1 și ceva și am mers direct și am luat lumină de la biserică.
E ceva ce fac de ani de zile și îmi aduce liniște, în toată nebunia.
A fost o vacanță perfectă, am adunat multe povești, mi-am făcut prieteni noi de pe tot globul, am văzut locuri minunate…șiii abia aștept următoarele destinații ! :))