12 luni ale anului 2017, 12 destinații noi vizitate în 2017. Yuhuuu! Obiectiv îndeplinit!

Anul ăsta am călătorit pentru prima data singură în afara țării, prima destinație pe care am descoperit-o de capul meu a fost Barcelona. Poți citi aici ce am vizitat, pe zile. De atunci nu m-am mai oprit! Singură sau cu grup, am călătorit fără oprire tot anul.

Ultima excursie de grup pe 2017 a fost la începutul lunii decembrie în Lisabona.

Am făcut din nou o echipă grozavă cu oamenii frumoși de la Captain Travel.

Mulțumesc Mădă, Răzvan și Ștefi, pentru echipa minunată care sunteți!

Lisabona era de mult pe lista mea și abia așteptam să o descopăr.

Știam că Lisabona nu este ca toate celelalte orașe descoperite prin lume.

Lisabona are povești, cere și merită timp. Mai ales că zborul până acolo este 4 ore și un pic.

Parcă un citybreak nu prea își are sensul aici.

Dacă mă întrebi pe mine, la Lisabona e necesar să stai o săptămână ca să poți descoperi tot ce are de oferit.

Știi sau nu, Lisabona este un oraș care a fost reconstruit aproape de la 0.

Pe 1 noiembrie 1755, la Lisabona s-a produs unul din cele mai puternice cutremure din Europa, care a distrus peste 85% din oraș.

Până o descoperim prin poze și video, e musai să-ți spun că în Lisabona totul este simplu și organizat.

De la aeroport găsești direct metrou către orice punct din oraș, biletul pentru o călătorie este 1,45 Euro, iar o cartelă pe care o cumperi la prima călătorie și pe care trebuie o păstrezi pentru a o reîncărca la urmatoarele, costă 0,50 de Euro.

Hai să-ți las 10 lucruri care mi-au plăcut maxim în Lisabona:

1. Cartierul Alfama. Încep cu el pentru că este cel mai faimos cartier al capitalei portugheze și singurul cartier care a rezistat cutremurului din 1755. Aici găsești: străduțe întortocheate pavate cu piatră cubică, artă stradală și multe locuri de unde poți admira orașul de sus.

Tot aici găsești și localuri de bairro, de cartier, unde poți asculta fado, muzica tradițională portugheză.

2. Târgul de Crâciun, Lisboa Wonderland. În Parcul Eduardo VII.

Ce găsești aici? Roată, muzică de Crăciun pe fundal, mâncare și băutură tradițională, patinoar și concerte de weekend.

Mi-a plăcut, dar dacă mă întrebi pe mine, Târgul de Crăciun de la Londra e tot în topul preferințelor mele. Poate și pentru că au multe jucării în care să te dai.

3. Castelul Sao George.

Se află pe cea mai înaltă colină din Lisabona și veghează asupra ei cu ziduri vechi de peste 1 mileniu. Mi-a plăcut mult aici.

Pentru că am putut să mă cațăr în voie pe acolo, deși mă mai atenționau supraveghetorii când mă apropiam de zone înalte și periculoase și pentru că  priveliștea de sus e minunată.

Intrarea pentru adulți este 8,5 Euro, iar copiii au intrare gratuită. Este 5 Euro și pentru studenți, dar numai dacă studiezi în Portugalia.

Peste tot în lume, în anumite zile, sunt gratuite intrarile la muzee&co, pentru toți turiștii.

În Lisabona se întâmplă asta în prima duminică a fiecărei luni. Ghici când eram noi acolo? Fix atunci și tare amuzată eram de așa noroc. Degeaba! La ei, această opțiune este doar pentru cei din Portugalia.

Așa cevaaa?

4. Praça do Comércio.

Aici ajungi pe jos de la Castelul Sao George și este locul unde te poți plimba în voie și unde vei găsi o mulțime de restaurante, magazine și activități pe stradă.

Eu m-am distrat și am dansat cu Moș Crăciun și gașca pe strada principală, am mâncat la restaurantul Bacalhau, unde am primit bonus și câte un pahar de vin și m-am minunat de vitrinele pline cu mâncare năsănătoasă, care erau la orice pas.

S-ar putea să-ți placă și:  Se deschide cel mai mare parc de ape termale din Europa

La ei peștele îl vei găsi în toate meniurile, în tot felul de combinații, este în jur de 15 Euro/porție.

5. Mănăstirea Ieronimilor.

Construită în 1502 la comanda regelui Manuel I, este unul din puținele monumente ale Lisabonei de dimensiuni copleșitoare și face parte din patrimoniul mondial UNESCO.

Recunosc că nu sunt cu bisericile & co, dar am intrat de curiozitate în mănăstire.

Dap, copleșitor e cuvântul.

Interiorul este grandios, iar frumusețea slujbei de acolo aproape că m-a convins să mai merg și eu pe la biserică.

Părea un concert cu muzică live, cu pian, cu 50 de backing vocals și preotul cu încă 50 de învățăcei în costume, de parcă erau la audiții. Evident că nu lipseau nici televiziunile.

Cert e că am plecat și mai zen de acolo.

6. Turnul Belem sau castelul meu, cum îmi place mie să spun.  Uite-o pe TinkerJoy, parcă e de acolo.

Construit în 1515, ca o fortăreață cu rol de apărare la intrarea în portul Lisabona, a fost punctul de plecare al multor expediții, iar în prezent face parte din patrimoniul UNESCO.

7. Pasteis de Belem. În cartierul Belem, la 5 minute de mers pe jos de la Mănăstirea Ieronimilor și Turnul Belem, găsești cel mai bun desert pe care l-ai mâncat vreodată.

Pfoooai, mi-a dat toate topurile peste cap.

La magazinele de prin Lisabona vei găsi pasteis de nata și vei crede că e același lucru, pentru că arată la fel, dar nope! Nimic nu se compară cu originalul, îți spune #Joy!

Deși nu-mi plac cozile, iar acolo nu găsești liber mai niciodată, am luat cu zâmbetul pe buze coada din stradă și aș mai lua-o cu entuziasm de fiecare dată când ajung acolo. Pentru că merită!

De prin 1837 fac oamenii ăștia minunăția asta și nimeni nu a reușit să le afle rețeta și să le facă la fel.

Fix gustul face diferența.

Dacă îți zic că dau cheesecake-ul pe Pasteis de Belem, e clar cum e.

8. Sintra. Un tărâm de poveste, cu castele, povești și panorame impresionante.

Istoric, Sintra este locul unde nobilii portughezi veneau la răsfăț și la mare. Ei sunt cei care au construit palatele mărețe și reședințele grandioase, pe care e imposibil să le ratezi.

La 25 de km de Lisabona, foarte ușor de ajuns cu trenul din stația Rossio, cu un cost foarte mic, de 3,3 Euro dus-întors, Sintra este un loc care te cucerește instant și căruia trebuie să-i aloci măcar o zi întreagă. Chiar ai ce vedea!

9. Cascais se află la 30 de km vest de Lisabona, a fost inițial un port mic pescăresc, iar acum este o stațiune balneoclimaterică vestită.

Locul este liniștit, plajele sunt mici și curate, iar locul ăsta mi-a intrat direct la suflet, pentru că aici am făcut cunoștință cu Oceanul Altantic. Abia aștept vara să pun și de o bălăceală.

10. Cabo da Roca sau cel mai vestic punct al Europei, capătul lumii, locul unde se termină uscatul și începe oceanul. Locul care mi-a bucurat cel mai mult sufletul. De ce? Pentru că priveliștea e genială și calmitatea oceanului parcă oprește timpul în loc și te obligă să te bucuri de prezent și de fiecare secundă acolo!

Daaaa, astea sunt 10 locuri care mi-au plăcut maxim, dar am descoperit multe alte locuri frumoase.

Ca să nu fac o postare mai kilometrică decât e deja, am să-ți povestesc despre fiecare loc, pe rând, cu info despre transport, program, prețuri, etc.

Eu și gașca mea de oameni frumoși încheiem transmisiunea din Lisabona, îți trimitem o traistă cu soare, iar eu promit că revin cu detalii și info utile despre toate locurile bifate.