Cum să-ți valorifici puterea emoțiilor în business și carieră

by - 15 noiembrie


Îți povesteam aici despre conferința la care învățăm cum să valorificăm puterea emoțiilor în business și carieră.
Azi am participat la ea și dacă nu ai ajuns, o să-ți povestesc eu un pic din ce s-a discutat.
În primul rând a fost o reală plăcere să-l cunosc și să aud părerile lui Zoltan Veres.
Iar modul în care a prezentat totul, m-a amuzat și m-a făcut să-mi doresc și eu să devin speaker.
Ce-i drept, asta nu mi-a trecut prin cap și nici n-am încercat până acum și nu văd de ce nu aș face și asta, mai ales că îmi place să vorbesc în public...mult, foarte mult ! :))
Ca să vezi cum se leagă toate lucrurile, la conferință, m-am întâlnit și cu Iulian, care organizează cursuri de public speaking și care îmi spunea că la aceste cursuri înveți și cum să faci stand-up comedy. :))
Zău că m-a convins pe loc. :))
Nici stand-up comedy n-am făcut vreodată, până azi nici nu mi-a trecut prin cap, dar mie îmi place să încerc și să învăț cât mai multe lucruri, din cât mai multe domenii.
Revenind la conferință, am înțeles mai bine caracteristicile celor 4 profile emoționale în business : angajat, liber profesionist, antreprenor, investitor.
Zoltan ne spunea că este foarte important să treci mai întâi prin profilul de angajat ( pentru că așa ajungi să înveți să faci efectiv lucrurile ) , mai apoi să ajungi liber profesionist, să te dezvolți și să-ți formezi o echipă și să devii antreprenor, iar atunci când firma funcționează fără tine, să devii investitor.
Multe lucruri pe care le-a zis azi, le cam știam, le-am tot auzit pe la diverse conferințe, dar e așa important să mai dau câte un refresh din când în când.
Dacă înțelegi cum gândește fiecare din cei 4, atunci ți-e mult mai simplu să înțelegi cum poți obține ceea ce îți dorești de la ei, dar și să le înțelegi comportamentul în anumite situații.
E mult de zis, dar am să-ți fac un mic rezumat.
Mintea noastră este setata în general să facă cam aceleași lucruri zilnic, de aceea, atunci când încercăm să introducem un obicei nou, lucrurile nu merg așa ușor pe cum am vrea.
Putem controla asta prin exercițiu, antrenament constant și se vor vedea în scurt timp și rezultatele.
Poți controla, de asemenea, și starea de spirit.
Eu nu-mi amintesc să-mi fi propus vreodată să fiu veselă și zâmbăreață, așa sunt de la mama natură, dar chiar și eu aveam momente în care lăsam anumite lucruri și anumiți oameni să mă supere, le permiteam să-mi schimbe starea.
Am conștientizat asta și cu exercițiu am reușit să-mi controlez starea de spirit.
Acum este foarte greu, spre imposibil, să mă superi sau să-mi dai o stare de spirit proastă, fără acordul meu.
Asta înseamnă că atunci când sunt probleme sau este o situație dificilă, nu intru în depresie, cum fac mulți oameni, doar că în loc să mă supăr sau să mă consum, eu îmi concentrez atenția pe găsirea de soluții.
Cea mai bună întrebare în astfel de situații este - Ce depinde de mine ? -
Pui întrebarea, îți oferi răspunsul și faci ceea ce depinde de tine pentru a schimba lucrurile în bine.
Dacă ești o persoană care se enervează ușor, care vede lucrurile într-un mod mai pesimist, care permite ușor altora să-i schimbe starea de spirit, află că, prin exercițiu poți schimba asta.
Cel mai important e să observi când astfel de lucruri se întâmplă.
Următorul pas este să dezvolți un autocontrol prin care îți propui să reacționezi într-un mod cât mai pozitiv, indiferent ce ți se spune, ca tu în loc să intrii într-un conflict, să te gândești ce poți face pentru a îmbunătăți situația.
Pe românește, fii tu cel rațional atunci când cei din jur nu se comportă cum trebuie sau cum am vrea noi !
Zoltan a exemplificat foarte drăguț și cum joburile noastre ne influențează comportamentul pe care îl avem în timpul liber.
Dacă la birou sau oriunde lucrezi ai parte doar de stres, nervi & co, e foarte posibil ca acasă să te porți urât cu familia, fără ca ei să aibă nici o vină, iar tu nu-ți vei da seama de asta.
Ce facem în mod constant la muncă, ca și comportament, tindem să facem în continuare și în timpul liber.
Încearcă să fii mai atent la comportamentul tău și dacă observi că te porți urât cu cei din jur în timpul liber, e cazul să schimbi asta, pentru că ei nu au nici o vină pentru starea ta proastă de la job. 
Eu sunt o fericită, joburile mele sunt toate distractive și pline de zâmbete, de copii, de oameni frumoși, de dans, de joacă , așa că, la sfărșitul zilei,  e ușor de înțeles de ce am tot o stare super pozitivă și veselă.
Câteva idei care te vor ajuta și pe tine să-ți îmbunătățești viața, indiferent în care din cele 4 profile emoționale te încadrezi :
- învață să apreciezi oamenii ( că sunt familie, prieteni, angajați, colaboratori ,etc) și să le-o și spui. Aprecierea este un gest atât de mic, dar care aduce atâtea schimbări pozitive în jur. 
- caută să dezvolți oamenii în jur - nu suntem în competiție cu nimeni.
Eu, cel puțin, sunt doar în competiție cu mine, încerc să mă compar doar cu mine, eu - cea de ieri.
Urmăresc să mă dezvolt și să fiu mai bună decât am fost cu o zi în urmă.
De fiecare dată când am ocazia, încurajez toți oamenii care-mi ies în drum, iar atât cât știu și pot , încerc să-i direcționez către lucruri care îi ajută să evolueze. Fă și tu asta ! Lumea are nevoie de mai mulți astfel de oameni. :)
- dezvoltă-ți autocontrolul emoțional - așa vei putea să gestionezi stresul și presiunea mult mai ușor.
- ai răbdare cu cei apropiați.
- elimină conflictele din viața ta și dezvoltă relații armonioase.
Aplică lucrurile astea simple și am un sentiment că vei observa singur ceva schimbări în bine, într-un timp scurt. :)


S-ar putea să-ți placă și

0 comentarii